12 feb 2015

50 Shades of Grey review

No comments

Ik ben vorig jaar geïntroduceerd aan de 50 Shades of Grey boeken. Mijn scriptie begeleidster gaf mij het eerste deel, om af en toe te lezen en dusdanig verplicht wat pauze te nemen tijdens het schrijven van de scriptie. Wat ik toen niet wist is dat ik 3 weken vertraging op zou lopen omdat 50 Shades of Grey zo verslavend was. Ik heb de boeken meteen geïntroduceerd in mijn vriendenkring en voor een maand praatten we bijna over niets anders meer. Dus toen het officieel bekend werd gemaakt dat 50 Shades of Grey verfilmd zou worden, is er een ladies night gepland. Gisteren heb ik de gelegenheid gekregen om Mr. Christian Grey en Miss. Steel te ontmoeten. In de film spelen Dakota Johnson en Jamie Dornan ons lievelingskoppel.

Kate, de beste vriendin van Anastasia, is ziek en ter vervanging van haar moet Anastasia daardoor Christian Grey, een 27 jarige zelfgemaakte miljardair, interviewen. Gebaseerd op hun eerste ontmoeting zou je niet verwachten dat Christian en Anastasia stapelgek op elkaar zouden worden. Echter heeft Christian diepe geheimen en zoals hij het zelf zegt een andere kijk op relaties (lees: seksleven). Christian introduceert aan Anastasia één van zijn grootste geheimen en het is aan Anastasia om hem bij te houden.

Wat ik vooral goed vond aan deze film is dat het niet te zoetsappig is gemaakt, het heeft humor en passie. Dakota Johnson heeft Anastatia heel goed gespeeld. Jamie Dornan heeft ook goed geacteerd, maar je merkte wel dat hij zijn accent weg probeerde te werken. Echter moet ik toegeven dat zijn geweldige lichaam alles weer goed maakt.

Een verbeter punt voor deze film, vooral als er een tweede en derde deel uitkomt, is om te werken aan de chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Jammer genoeg kon je zien dat de liefde tussen Christian en Anastasia gespeeld was.  Maar de echte tegenvaller is dat er meer een samenvatting van het boek is gemaakt in plaats van een complete film. Als iemand die het boek heeft gelezen miste ik heel veel belangrijke onderdelen.

Review
Het is het waard om de film te zien, verwacht er alleen niet te veel van. Je kunt prima je lover mee nemen voor een leuke afsluiting van jullie Valentijn's dag date
en misschien haal je wel wat inspiratie uit voor later op de avond.